Nauczyciele
profesjonalni | uważni | przyjaźni
Nasi nauczyciele posiadają stosowne certyfikaty zdobyte w trakcie długoletnich szkoleń w rozpoznawalnych międzynarodowo ośrodkach szkoleniowych, m.in. w takich jak OMC (University of Oxford Mindfulness Centre), Mindfulness Association, YogaCampus: Sharing Yoga Knowledge, CMSC (Centre for Mindful Self Compassion, Kalifornia), MiSP (Mindfulness in Schools Project) zajmujących się badaniem i rozpowszechnianiem praktyki jogi i uważności. Nieustannie pogłębiają wiedzę teoretyczną i rozwijają umiejętności praktyczne; podlegają stałej superwizji (Mindfulness Teachers under Supervision) oraz uczestniczą w kursach dla nauczycieli yogi i mindfulness (CPD - continuing professional development) na całym świecie.
Krystyna Rybińska
Z wykształcenia filozofka. Terapeutka, superwizorka i trenerka podejść opartych na uważności: MBCT - Mindfulness-based Cognitive Therapy (Terapii Poznawczej Opartej na Uważności), Mindfulness for Life - MBCT - L oraz FPFW - Mindfulness: Finding Peace in a Frantic World (Mindfulness: Jak znaleźć spokój w pędzącym świecie) certyfikowana przez Oxford Mindfulness Centre przy Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu w Oksfordzie (The Trained Teacher Certificate). Jest jedyną w Polsce nauczycielką najnowszego oksfordzkiego programu pogłębiającego praktykę uważności dla absolwentów kursów podstawowych DEEPER MINDFULNESS: The Feeling Tone Programme, w którego nauczaniu szkoliła się na Uniwersytecie w Bangor w Anglii u samego twórcy, współtwórcy MBCT, - profesora Marka Williamsa z Uniwersytetu w Oksfordzie. Jest również nauczycielką kursu MBLC - Mindfulness Based Living Course (Kurs Życia Opartego na Uważności) certyfikowaną przez Mindfulness Association Polska. Ukończyła szkolenie nauczycielskie uważności dla dzieci “dots” prowadzone przez Mindfulness in Schools Project MiSP. Ukończyła szkolenie dla superwizorów procesów opartych na uważności prowadzone przez The Mindfulness Network. Uczestniczyła w warsztatach z trauma-sensitive mindfulness z Davidem Treleavenem oraz w warsztatach z profesorem Danielem Siegelem na Uniwersytecie w Oksfordzie.
Wykładowczyni i trenerka nauczycieli MBCT z ramienia Fundacji Rozwoju Mindfulness w ramach jedynej w Polsce ścieżki szkoleniowej MBCT we współpracy z Oxford Mindfulness Foundation.
Nauczycielka akademicka na studiach podyplomowych „Psychologia w Biznesie” na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku oraz w ramach podyplomowych studiów „Mindfulness w Biznesie” na Uniwersytecie WSB Merito w Bydgoszczy.
Prowadziła grupę MBCT w projekcie badawczym poznańskiego Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS.
Instruktorka jogi z ponad piętnastoletnim, rozległym doświadczeniem w pracy z ciałem, oddechem, terapii jogą i ponad tysiącem godzin szkoleń nauczycielskich z wybitnymi nauczycielami w Polsce, Indiach, Londynie i Hiszpanii.
Jogę i medytację praktykować zaczęła w trakcie studiów podążając tropem duchowych tradycji Wschodu, w których rozwój wewnętrzny jest ściśle zintegrowany z pracą z ciałem. Podstawy techniczne praktyki zdobyła na trzyletnim kursie nauczycielskim u Jurka Jaguckiego w metodzie B.K.S. Iyengara oraz w trakcie wielu warsztatów doskonalących z nauczycielami w stopniu senior. W 2016 roku odbyła intensywne miesięczne szkolenie nauczycielskie w metodzie Asthanga Vinyasa Yoga w Dharamsali, w Indiach. Pogłębiając wiedzę na temat praktyki uważności oraz pracy z powięziami ukończyła szkolenie nauczycielskie w metodzie Mindful Yin Yoga® pod okiem Kathy Ward w Hiszpanii w Mindful Yoga Academy. Jest także jedną z dwóch nauczycielek w Polsce posiadających certyfikat Advanced Restorative Yoga Trainer® od Judith Hanson Lasater, upoważniający do stosowania jogi regeneracyjnej w celach terapeutycznych. Ukończyła również specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli jogi: Yoga for Anxiety (Joga przy stanach lękowych) oraz Yoga Therapy for Depression.
Mama czteroletniego Jasia :)
W czasie wolnym pisze teksty o filozofii oraz o jodze dla magazynu Yoga & Ayurveda. Współpracuje także z portalem Yogi Times. Poniżej możesz przeczytać wywiad z Krysią o mindfulness: “Wierzę, że uważność pomaga odbudować autentyczną relację zarówno ze światem wewnętrznym, jak i zewnętrznym”; o jodze:“Joga uważana jest za jedną z najzdrowszych form ruchu, która dobrze wpływa na kręgosłup.”
Obecnie tworzy i pracuje w obrębie własnego projektu szkoleniowo-terapeutycznego:
Łukasz Krzysztof Rybiński
Z wykształcenia filozof i muzyk. Certyfikowany nauczyciel Mindfulness Based Living Course MBLC, jogi i treningu somatycznego Sensory Awareness Training for Yoga Attunement® SATYA. Ukończył również szkolenie nauczycielskie z uważności dla dzieci “dots” w ramach Mindfulness in Schools Project MiSP. Nauczyciel zaawanoswanego kursu Mindfulness Based Compassionate Living MBCL - programu pogłębiającego uważność i wspierającego współczucie oraz życzliwość wobec siebie i otaczającego świata dla absolwentów kursów podstawowych MBCT, MBSR, MBLC i innych. W prowadzeniu MBCL szkolił się u samych twórców programu - psychiatry Erika van den Brinka i Fritsa Kostera.
Przygodę z jogą rozpoczął w metodzie B.K.S. Iyengara, która pozwoliła mu zbudować solidne podstawy techniczne dla bezpiecznej praktyki. Od kiedy odkrył wewnętrzną siłę, zrównoważenie i wyciszenie płynące z praktyki Ashtanga Vinyasa Yogi codziennie staje na macie. Zafascynowany introspekcyjnym i medytacyjnym aspektem płynnej i dynamicznej praktyki jogi połączonej z oddechem w 2016 roku ukończył intensywne szkolenie nauczycielskie w Dharamsali, w Indiach, w metodzie ASHTANGA VINYASA YOGA kładącej nacisk na właściwe ułożenie ciała w asanach (alignment oriented). Jest nauczycielem certyfikowanym i rozpoznawanym przez Yoga Alliance USA, E-RYT® (Experienced Registered Yoga Teacher) i upoważnionym do prowadzenia kursów doszkalających dla nauczycieli jogi YACEP® (Yoga Alliance Continuing Education Provider). Od 6 grudnia 2021 roku jedyny, certyfikowany nauczyciel Sensory Awareness Training for Yoga Attunement® w Polsce, który ukończył wszystkie moduły nauczycielskie treningu świadomości sensorycznej SATYA I, SATYA II, SATYA III oraz nadal pogłębia własną praktykę pod okiem twórcy tej metody Tiasa Little (Santa Fe, USA). Jest uprawniony do stosowania SATYA w celach terapeutycznych. W 2019 ukończył również szkolenie nauczycielskie jogi akademickiej u profesora Janusza Szopy. Uczy w stylu Vinyasa, Ashtanga Vinyasa Yoga, jogi somatycznej. Na swoich zajęciach zwraca szczególną uwagę na poprawną i dostosowaną do poziomu zaawansowania uczestników technikę wykonywania pozycji.
Poza jogą codzienne praktykuje mindfulness i medytację chrześcijańską. Certyfikowany nauczyciel ośmiotygodniowych kursów MBLC - Mindfulness Based Living Course. Od ponad piętnastu lat związany z Ośrodkiem Medytacji Chrześcijańskiej w Klasztorze Benedyktynów w Lubiniu, w którym pogłębia własną praktykę. Postawę nauczyciela kształtuje pod opieką i przewodnictwem mnicha o. Maksymiliana Nawary OSB, Erika van den Brinka i Fritsa Kostera MBCL, doświadczonych nauczycieli Oxford Mindfulness Centre oraz Mindfulness Association UK.
Beata Gapys
Z wykształcenia diagnosta laboratoryjny, z zawodu kierownik projektu analitycznego w badaniach klinicznych, z zamiłowania pasjonatka jogi, praktyki uważności i psychologii. Absolwentka kursów MBLC i MBCT w Yoga Compass, MSC w CMSC oraz szkolenia „Podejścia oparte na współczuciu do pracy ze wstydem” dla osób zajmujących się dziedziną zdrowia psychicznego. Obecnie w trakcie ostatniego modułu szkolenia nauczycielskiego w metodzie Mindful Self-Compassion (MSC) w Center for Mindful Self-Compassion (CMSC) w Kalifornii, założonym przez twórców metody Dr Kristin Neff i Dr Christophera Germera.