Drop-in mindfulness
Aug
2
7:00 PM19:00

Drop-in mindfulness

 

DROP-IN MINDFULNESS, czyli UWAŻNOŚĆ DLA ZABIEGANYCH.

"Nie jesteś kroplą w oceanie.
Jesteś całym oceanem zawartym w kropli."
~ Rumi

Zapraszamy serdecznie na regularne spotkania z uważnością. Drop-in mindfulness to praktyka zorientowana na doświadczenie chwili obecnej za pomocą technik uważności. Powstała z inicjatywy uczestników naszych kursów Życia Opartego na Uważności MBLC, którzy poznali moc wspólnej praktyki i pragną wspierać się w wędrówce ku przytomnemu byciu i w efekcie bardziej świadomemu życiu.

AKCJA

Grupowa, prowadzona praktyka mindfulness połączona z uważnym ruchem i dopytywaniem pomagająca przejść z trybu działania i reagowania na tzw. autopilocie do trybu przytomnego bycia ze wszystkim, co pojawia się w naszym wewnętrznym doświadczeniu.

CZYM JEST UWAŻNOŚĆ?

"Uważność jest to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę".
Jon Kabat-Zin


Uważność to praktyka kształtowania postawy radykalnej obecności, czyli nieustannego badania wewnętrznego środowiska i rozpoznawania nietrwałej natury umysłu w celu odbudowania autentycznej więzi ze sobą, ze światem. Postawy, która pozbawiona jest preferencji i iluzji otwartości na doświadczenie bieżącej chwili. Praktyka mindfulness to dosłownie trening mózgu, który w skuteczny i naukowo potwierdzony sposób zmienia jego strukturę i obszary aktywności, czyli neuroplastyczność. Pozwala dostrzec insight i zmienić nawykowe, nieświadome wzorce reakcji i myśli nakręcające spiralę obniżonego nastroju, depresji, lęków i innych objawów utraty wewnętrznej równowagi i cierpienia.

Metoda MBLC zawiera w sobie zestaw skutecznych narzędzi, dzięki którym krok po kroku możliwe staje się rozwinięcie zdolności do zauważania, uświadamiania sobie wszystkiego, co dzieje się właśnie w naszym bieżącym doświadczeniu, nie dając się porwać nawykowemu myśleniu czy reakcjom.

DLACZEGO WARTO

Badania naukowe* dowodzą, że regularna i właściwe poprowadzona praktyka uważności wpływa znacząco na:

  • obniżenie poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania;

  • umiejętność nawiązania kontaktu z samym sobą w sferze myśli, uczuć, wrażeń ciała

  • rozwój koncentracji, usprawnienie procesu uczenia się i zapamiętywania;

  • rozwój inteligencji emocjonalnej, świadomość myśli i ich oddziaływanie na doświadczane uczucia,

  • zdolność do samokontroli;

  • zwiększenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach dzięki zmianie sposobu ich postrzegania;

  • rozwój akceptacji i życzliwości względem siebie i innych:

  • obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenie ryzyka pojawienia się nadciśnienia;

  • obniżanie poziomu hormonu stresu (kortyzolu), czyli wspiera równowagę hormonalną

  • zmniejszenie ryzyka zapadnięcia na depresję;

  • samopoczucie i satysfakcję z życia.

    * Jedynie w latach 1980-2016 opublikowano w czasopismach naukowych ponad 3050 badań nad uważnością.

DLA KOGO

Dla każdego, kto na koniec tygodnia potrzebuje zatrzymania w codziennym pędzie życia, zatopienia w chwili obecnej i wglądu w naturę własnego umysłu. Zajęcia są przeznaczone również dla osób, które nie praktykowały wcześniej uważności.

CZAS

Piątek 2 sierpnia godz. 19.00 - 20.30.

MIEJSCE

Gdańsk, Be Montessori School, ul. Schuberta 79

przestronna, cicha sala wyposażona w poduszki do medytacji; monitorowany parking na posesji, w pobliżu przystanki autobusowe i tramwajowe.

PROWADZĄCY

Krysia i Łukasz Rybińscy | Yoga Compass.

CENA

50 zł | 1,5 h praktyki prowadzonej przez dwóch nauczycieli pod superwizją Mindfulness Association.
10 zł zniżki dla osób, które ukończyły kurs MBLC w Yoga Compass.

Uwaga! Liczba miejsc jest  ograniczona, ponieważ warsztat organizujemy tylko dla 20-u osób. O rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczek.

ZAPISY I INFORMACJE:

Łukasz +48 510672568 | yoga.lukasz@gmail.com
Krysia +48 510672569 | yoga.krysia@gmail.com

Namaste i do zobaczenia na poduszce:)

 
View Event →
Warsztat Relax & Renew
Jul
20
10:00 AM10:00

Warsztat Relax & Renew

 
 

RELAX & RENEW, czyli Restorative i Mindful Yin Yoga

Restorative Yoga® | Głęboka relaksacja z jogą regeneracyjną według metody Judith Hanson Lasater.

Mindful Yin Yoga® | Medytacja, praktyka uważności, świadomy oddech, głębokie rozciąganie i odżywienie tkanek z jin jogą.

METODY

Restorative Yoga® według Judith Hanson Lasater to metoda, która pozwala oczyścić ciało z głęboko utrwalonych napięć. Zakorzenione napięcie w ciele bowiem podobne jest do ukrytego zwarcia w układzie elektrycznym, które powoduje szybsze zużycie energii. W ciele wywołuje ospałość i chroniczne zmęczenie. Łącznikiem pomiędzy obszarem napięcia, a umysłem jest układ nerwowy. Praktykowanie jogi regeneracyjnej wpływa na układ nerwowy, ponieważ wyzwala energię, którą nieustannie pochłaniało napięcie. Tym samym uwalnia ciało i umysł. W pozycjach jogi regeneracyjnej przebywa się od siedmiu do dwudziestu minut w głębokiej ciszy, cieple i bezruchu, z zakrytymi oczami. W zależności od pozycji ciało jest podparte w taki sposób, aby poza głębokim relaksem inicjować również intensywną regenerację wybranych organów wewnętrznych np. serca, wątroby, nerek, czy narządów dolnego brzucha.

Mindful Yin Yoga® to popularna w USA i Wielkiej Brytanii metoda, która wywodzi się z techniki jogi taoistycznej zakorzenionej w medycynie chińskiej. Jej celem jest głębokie otwieranie stawów oraz praca z siecią powięzi. Energetycznie koncentruje się na odblokowywaniu meridianów, kanałów energetycznych. W pozycjach Yin Yogi przebywa się od jednej do pięciu minut uspakajając napięcie mięśni, charakterystyczne dla praktyki w stylu jang, i pracując siłą grawitacji, aby uzyskać trwałe otwieranie ciała i rozciąganie tkanek na głębszym poziomie jin. Na Zachodzie metoda ta została wzbogacona o techniki świadomego oddychania oraz mindfulness - praktyki uważności. 

DLA KOGO

Zarówno dla osób zupełnie początkujących, jak i dla osób regularnie ćwiczących, które szukają prawdziwego odpoczynku, powrotu do siebie i pogłębienia własnej praktyki o elementy jogi regeneracyjnej i jin jogi.

CZAS

sobota 15 czerwca 2019 roku.
godz. 10.00 - 13.00

MIEJSCE

Gdańsk, Be Montessori School

CENA

110 zł | trzygodzinny warsztat stacjonarny

100 zł | dla osób z aktywnym karnetem Yoga Compass

Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona, więc o rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń.

ZAPISY I INFORMACJE

Krysia +48 510 672 569 | yoga.krysia@gmail.com

 
View Event →
WARSZTAT SATYA | WPROWADZENIE
Jul
13
10:00 AM10:00

WARSZTAT SATYA | WPROWADZENIE

 

Wprowadzenie w SATYA - Sensory Awareness Training for Yoga Attunement

"The river of the body, the river of the brain and the river of the mind are all one,
flowing from the soul to the skin and back to the skin."

- B.K.S. Iyengar

Zapraszamy serdecznie na warsztat świadomej pracy z ciałem. Zdarza się coraz częściej, że przez większość dnia przebywamy w jednej pozycji. Wraz z upływem czasu większe lub mniejsze obszary ciała odcinamy od zmysłów. Mięśnie i powięzi „sklejają się”, zrastają się poprzez włókna kolagenowe, stając się słabymi i pozbawionymi życia, co prowadzi do odrętwienia, zamrożenia, zawężenia i braku reakcji w tkankach. Płyny, dzięki którym utrzymują ruchliwość, wysychają.

Wprowadzenie w trening świadomości sensorycznej dla dostrojenia i uwrażliwienia ciała w jodze jest okazją do poznania podstawowych ruchów SATYA, które mi.in. przywracają czucie w tkankach i sprawiają,  że „sklejone” struktury mięśniowo-powięziowe uwalniają się od siebie wzajemnie.  Jednocześnie zapewniając ciągłość powięziową i zwiększając przepływ sygnałów neurologicznych do tkanek i narządów. Im szerszy przepływ informacji w obrębie układu ruchowo-czuciowego, tym większy zakres ruchów w ciele. W rezultacie wrażliwość i mobilność tkanki łącznej zwiększa się, a białe zrosty i poziom bólu się zmniejsza.

AKCJA

Dzięki kompleksowo przygotowanej sekwencji ruchów doświadczysz w jaki sposób SATYA równoważy prawą i lewą stronę ciała, rozwija orientację na środkową jego linię,  przeobraża, tj. reorganizuje i rozluźnia sieci powięzi fascias, czyli błoniaste struktury zbudowane z tkanki łącznej włóknistej, które otaczają poszczególne komórki naszego ciała, tkanki, narządy, organy, mięśnie.

METODA

SATYA Sensory Awareness Training for Yoga Attunement według Tiasa Little to innowacyjna metoda głębokiej pracy z ciałem o charakterze treningu somatycznego. Pozwala odnaleźć zagubioną równowagę, odkryć nowe ścieżki percepcji i odczuwania. Przynosi ulgę w bólu, poprawia funkcjonowanie ciała, poszerza zakres ruchu. Trening świadomości sensorycznej dla dostrojenia i uwrażliwienia ciała w jodze uwalnia bowiem od automatycznego „wykonywania” ruchu i jednocześnie kieruje ku odczuwaniu, odbieraniu, ku „byciu” ruchem. SATYA rozwija wrodzoną inteligencję ciała propriocepcję, czucie głębokie. Tym samym świadomość somatyczna prowadzi do ucieleśnionej mądrości; staje się wypełnieniem i dopełnieniem praktyki jogi. Wszystkie ruchy ślizgowe, poślizgowe i koliste są wykonywane na ziemi w miękki, płynny sposób, bez użycia siły tak, aby zredukować napięcie mięśniowo-powięziowe ciała. Podobnie jak w  Vinyasie, wdech i wydech łączą się z ruchem, by pogłębiać rytm oddechu i odblokować układ powięziowy od zapamiętanych wzorców ruchowych w tkankach głębokich. SATYA połączona z pozycjami jogi prowadzi do reedukacji w obszarze nerwowo mięśniowym. Różnorodność ruchów i zwiększanie świadomości sensorycznej wspiera głęboki odpoczynek i regenerację ciała.

DLA KOGO

Dla każdego, kto poszukuje wyciszenia, regeneracji i odbudowania świadomego kontaktu ze swoim ciałem i umysłem.

CZAS

Sobota 13 lipca godz. 10.00 - 13.00.

MIEJSCE

Gdańsk, Be Montessori School

przestronna, cicha sala wyposażona w wszelkie pomoce; monitorowany parking na posesji, w pobliżu przystanki autobusowe i tramwajowe.

PROWADZĄCY

Łukasz Rybiński | Jedyny nauczyciel SATYA® w Polsce, który ukończył dwa moduły treningu świadomości sensorycznej SATYA I i SATYA II oraz nadal pogłębia praktykę w tej metodzie.

CENA

150 zł | trzygodzinny warsztat stacjonarny

135 zł | 10% zniżki dla osób z aktywnym karnetem Yoga Compass

PŁATNOŚĆ

50 zł | zaliczka po wcześniejszym zgłoszeniu na maila.

Wpłaty można dokonać na konto YOGA COMPASS:

69 1050 1764 1000 0091 2226 7686

W tytule przelewu wpiszcie proszę: "warsztat stacjonarny"

Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona, więc o rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczeń.

ZAPISY I INFORMACJE:

Łukasz +48 510672568 | yoga.lukasz@gmail.com

Namaste i do zobaczenia na macie:)

 
View Event →