Style jogi

metody

 

Korzenie współczesnej jogi, jako ścieżki rozwoju integrującej ciało i umysł, sięgają starożytnych Indii. Ze względu na ogromny potencjał w rozwijaniu świadomości ciała i uważności, joga błyskawicznie została zaadaptowana na Zachodzie i od tego czasu wciąż ewoluuje - szczególnie pod kątem zastosowań terapeutycznych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat powstało wiele stylów, dzięki czemu każdy, kto pragnie uprawiać jogę może dobrać odpowiedni dla siebie styl. Nasi nauczyciele posiadają nie tylko niezbędne kwalifikacje do nauczania jogi za pomocą różnych metod, ale także nieustannie poszerzają swoje umiejętności praktyczne i teoretyczne. Dlatego też na zajęciach w naszej szkole poznasz właściwą technikę wykonywania rozmaitych pozycji, joga regeneracyjna zapewni Ci autentyczny relaks, dzięki yin jodze doświadczysz głębokiego rozciągania. Z kolei joga dynamiczna i ashtanga oczyści i wzmocni Twoje ciało oraz pobudzi energię. 

Przyjdź i odkryj coś dla siebie :)

 
 
 
  JOGA DYNAMICZNA   Vinyasa Joga, czyli flow joga to metoda, w której płynnie przechodzimy z pozycji do pozycji tworzących całościową i celową sekwencję (np. otwierającą biodra lub wzmacniającą centrum). W asanie pozostajemy od trzech do pięciu oddechów koncentrując się na przepływie energii i oddechu. Poziom intensywności i trudności sekwencji jest dostosowany do poziomu zaawansowania grupy.  

VINYASA YOGA

Vinyasa Yoga, czyli Joga dynamiczna, to metoda, w której płynnie przechodzimy z jednej pozycji do kolejnej, które razem tworzą celową sekwencję (np. otwierającą biodra lub wzmacniającą ‘centrum’). W asanie pozostajemy od trzech do pięciu oddechów koncentrując się przede wszystkim na przepływie energii i prawidłowym oddychaniu. Poziom intensywności i trudności sekwencji prowadzący zajęcia dostosowuje do poziomu zaawansowania grupy. 

 

 
yin.jpg

MINDFUL YIN YOGA

Joga jin to metoda jogi wywodząca się z technik jogi taoistycznej - zakorzenionej w medycynie chińskiej, której celem jest głębokie otwieranie stawów. Energetycznie koncentruje się na odblokowywaniu meridianów (kanałów energetycznych), które pokrywają się z siecią powięzi. W pozycjach jin jogi przebywa się od jednej do pięciu minut wyciszając w ten sposób napięcie mięśni (charakterystyczne dla praktyki w stylu jang). Pracując siłą grawitacji uzyskuje się otwieranie ciała i rozciąganie tkanek na głębszym poziomie (jin). Mindful Yin Yoga kładąc szczególny nacisk na medytacyjny aspekt metody została wzbogacona o elementy mindfulness („praktyki uważności”) wywodzące się z treningu MBSR ("mindfulness based stress reduction").

 
 
FullSizeRender-3.jpg

RESTORATIVE YOGA®

Joga regeneracyjna według Judith Hanson Lasater to metoda, która pozwala oczyścić ciało z głębokich napięć, co pozwala uwolnić energię, którą te właśnie miejsca nieustannie pochłaniały. Napięcia w ciele pracują podobnie do ukrytego zwarcia w danym układzie elektrycznym powodując szybsze zużycie energii, ospałość i chroniczne zmęczenie. Łącznikiem między obszarami napięć, a umysłem jest układ nerwowy. Za pomocą jogi regeneracyjnej oddziałujemy na układ nerwowy tym samym uwalniając ciało i jednocześnie korzystnie wpływając na umysł. W pozycjach jogi regeneracyjnej przebywa się od siedmiu do dwudziestu minut w głębokiej ciszy, cieple i bezruchu, z przykrytymi oczami. W zależności od pozycji ciało jest podparte w taki sposób, aby poza głębokim relaksem inicjować również intensywną regenerację wybranych organów wewnętrznych np. serca, wątroby, nerek czy narządów jamy brzusznej. 

813FE4CB-2861-4005-8BC7-DF6A447BA647.jpg

ASHTANGA VINYASA YOGA

To dynamiczna, płynna i, w porównaniu do innych metod, siłowa forma jogi. Polega na praktykowaniu określonego układu pozycji (tzw. serii) w rytm głębokiego oddechu Ujjayi („zwycięski oddech”), który rozbudza wewnętrzną uważność. Intensywna praktyka ashtangii działa głęboko oczyszczająco na organizm, wzmacnia i uelastycznia ciało, z kolei powtarzalność sekwencji pomaga skierować uwagę do wewnątrz i utrwalać nieoceniającą postawę. Na zajęciach będziemy praktykować Pierwszą Serię w stylu prowadzonym, z asystą i uważnością na właściwe ułożenie ciała w asanach (alignment oriented), aby w ten sposób wydobyć głębokie fizjologiczne korzyści praktyki. Zajęcia te przeznaczone są dla osób z min. sześciomiesięczną, regularną praktyką.